• Sami Souguir

    Schepen van Cultuur, Stadsontwikkeling en Ruimtelijke Planning

Vragen en tussenkomsten

28 april 2017 - Omwille van het betalend parkeren in de omgeving van het Dampoort-station zouden meer reizigers en pendelaars de trein in Gentbrugge nemen en daar in de buurt van het station voor een verhoogde parkeerdruk zorgen. Lees meer...


27 april 2017 - Bewoners van de Gustaaf Le Fèvere de Ten Hovelaan signaleren dat de verkeersborden D5 op de kleine rotonde in de straat onvoldoende zichtbaar zijn en auto’s hierdoor in de verkeerde richting langs de rotonde rijden. Lees meer...


26 april 2017 - Bij de uitrol van het parkeerplan kwam een deel van de Frederik Burvenichstraat in de betalende (groene) parkeerzone te liggen, een ander deel van de straat niet. Bewoners signaleren sindsdien een verschuiving van de parkeerdruk naar het niet-betalend gedeelte van de straat. In combinatie met de aanwezigheid van het sportcomplex zorgt dit ervoor dat bewoners nog maar moeilijk een parkeerplaats vinden. Lees meer...


26 april 2017 - Bewoners uit de buurt van het station in Gentbrugge klagen het systematisch aanbrengen van visitekaartjes van autohandelaars op geparkeerde voertuigen aan. Op mijn eerdere vraag over het aanbrengen van visitekaartjes door autohandelaars antwoordde u dat er is geen duidelijke kennis was van dit fenomeen bij de Politiezone Gent. Lees meer...


26 april 2017 - Bewoners van Gentbrugge signaleren dat bij winterweer vaak te laat of niet gestrooid wordt in druk bereden straten zoals de Verdoncklaan, Pirennelaan en de Schooldreef. Andere, rustigere, straten zouden eerder zijn gestrooid. Lees meer...


24 april 2017 - Uit uw antwoord op mijn vraag tijdens de commissie Sport m.b.t. het voorzien van een kunstgrasterrein op KVV Sint-Denijssport, bleek dat SKV Oostakker op basis van de cijfers van de bezetting op de 1ste plaats staat voor de aanleg van een kunstgrasterrein. KVV Sint-Denijssport staat op de tweede plaats, maar de middelen voor de realisatie zullen pas in de volgende legislatuur kunnen worden voorzien. Lees meer...


24 april 2017 - In Antwerpen wil men elke dag tot 5.000 auto’s minder in de file dankzij het gebruik van de smartphone. ‘Slim naar Antwerpen’ ontwikkelde hiervoor drie apps die moeten vermijden dat mensen steeds hun traditionele route nemen en zo de file inrijden. Lees meer...


13 april 2017 - Tijdens een informatieavond stelden Stad Gent en FARYS de voorontwerpplannen voor de volledige heraanleg van de Bagattenstraat, Savaanstraat en omgeving voor. In het verleden kaartte ik al meermaals de verkeerssituatie t.h.v. de school in de Nederkouter aan. Zo vroeg ik tijdens de bespreking van het parkeer- en circulatieplan o.a. naar een Kiss & Ride voor ouders die hun kinderen afzetten, zowel voor het Instituut van Gent als het Sint-Barbaracollege dat in autovrij gebied is komen te liggen. Lees meer...


11 april 2017 - Naar aanleiding van het initiatief van de Stad Brugge om, in samenwerking met De Lijn, alle bussen tussen de P+R’s, parkings en het centrum gratis te maken op shoppingdagen tijdens de eindejaarsperiode stelde ik een vraag om in Gent een gelijkaardig initiatief te willen nemen. Ook in Gent willen we het  gebruik  van  P+R’s  stimuleren en een  vlotte  bereikbaarheid  en  natransport  is  hiervoor  uitermate belangrijk.  De  prijs  van  het  natransport  via  openbaar  vervoer  kan  bovendien  aardig  oplopen  en  dat weerhoudt bezoekers er vaak van de P+R uit te proberen. Lees meer...


11 april 2017 - In de marge van de berichtgeving rond de ingebruikname van nieuwe politievoertuigen door de lokale politie van Antwerpen werd meegegeven dat de nieuwe voertuigen werden uitgerust met de computertool “Focus”, die mee door Digipolis werd ontwikkeld. Lees meer...


<<  1   5   8   9   10   11   12   25   50   58     >>